onsdag 4 maj 2011

4.5.2011 (2)



Dag 4. Den bästa boken ur favoritserien

Min favoritserie är ju twilight och favoritboken är väl  Twilight eller Breaking Dawn .
Twilight är den första och Breaking Dawn är den 4:de och den sista.

Breaking Dawn känns som favoriten idag, den behandlar alltså Bella & Edwards bröllop och gemensamma liv typ.
Men då Bella blir gravid så blir hon också medvetslös eller hon faller in i något liknande stadie, så då blir det Jacob som fungerar som narrator. Till först hatade jag att läsa boken från jacobs p.o.v men nu när jag är äldre mognar och allt det så tycker jag att det är en mucket fin touch !
Största hat grejen i hela boken : JACOB OCH RENEESME, liksom ewww eww.
Reneesme är alltså Bella och Edwards dotter, hon är halvvampyr och tydligen så är hon Jacobs "mate", vilket förklara han stora fascination med Bella.
Men fortfarande ew..
Hur som helst så är detta min favorit :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar