måndag 12 september 2011

12.9.2011

Jag börja tänka på en sak då jag "ställde mig" inför föreläsningen.  Om jag fortfarande gick i gymnasiet så skulle jag varit hemma en dag som denna. Då jag skriver en dag som denna så menar jag en sån dag då jag haft feber kvällen innan, hostar typ hela tiden, snyter mig och är allmänt trött.

Men nu då jag går på universitet och inte har någon närvaroplikt så tänker jag traska iväg till skolan med stegring å hosta i regnvädret för en 2,5h föreläsning.
Då jag gick i gymnasiet så skulle jag bara loggat in på wilma å sjukskrivit mig för dagen. Då hade jag närvaroplikt men brydde inte mig så mycket om det.

Tänk vad tiden ändrar.
Kanske anledningen är att allt ännu är så nytt? Man vill ju inte missa något eller så är det en mognadsgrej?

Hur som helst så gillar jag inte att vara sjuk men vem tycker nu om det. Men det är extra tråkigt då man bor ensam. Hursomhelst så ska jag försöka att inte älta det nå mera, det är ju trots allt en helt vanlig förkylning.

Take care

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar