lördag 3 september 2011

3.9.2011

Min Fb status 
" var i stan tidigare idag, å funderade varför det var så mycket folk på stan. Å speciellt varför alla gubbar, fabbon stå på gågatan, lockade polisens dag så mycket folk. Nej, men Snellmans bjöd på korv -.-"

Min plan var att köra hela 3km till den folktomma staden, parkera på torget och sedan styra kosan mot affärerna. Målet var jeans. (jag hatar att prova jeans) Men planen misslyckades redan från början!
Staden var full av folk !! Bilar överallt ! Jag fick svänga förbi 3 säkra parkeringsplatser/områden innan jag fann 1, 1 !! ledig parkeringsruta !
Men lite tur hade jag iallafall, affärerna var ganska tomma, så där kunde man strosa fritt. Visst provade jag en massa men inget fick komma med hem.
Men jag förstår inte hur g r a t i s korv kan få ut alla människor ur sina hus!! Framför Halppis var det fullt med folk, det var svårt att slippa fram! "Ursäkta mig, jag ska förbi" ekade i folkhopen (aningen överdrivet men ni fattar)
Sen var det också polisens dag, men detta var jag beredd på ! Men jag ställde inga frågor och fick inte heller någon dag.
Nu sitter jag invirad i en filt å tittar på TV, d e ganska mysigt det också !

Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar