måndag 9 januari 2012

Back i Finlands soligaste stad

Tja ;)

Jag kom till Vasa igår, alltså på söndag och jag måste säga it's good to be back! Skönt med egen lägenhet och sånt, men visst är det lite ensamt ändå. Under de 3 senaste veckorna så har jag varit bland en massa folk, hela tiden. vilket jag vande mig vid, sen kommer man hit till ett tyst höghus, (förut doggen på 4de våningen och killen som bor ovanför mig som gillar att duscha där en 24-01 tiden ).
Men skönt är det att vara tillbaka till rutinerna igen!

Idag hade jag föreläsning, som var rent kollo! Som vi sägr på svensk... Men den blir väl bättre också. Idag hann jag också anmäla mig och A&A till en diskussion med Katainen, vilket är en föreläsning på torsdag med Katainen vid Vaasan yliopisto, på Finska !
Jag gjorde en ny rätt till middag idag, Mörk Sojakross sås, en malettkött sås som är vegetarisk, typ. Det var väl gott? Det smakade helt okej MEN det som chockade mig mest var att jag blev supermätt på den! Jag åt typ en tredjedel mindre än annars, för jag orkade helt enkelt inte. Huh, jag tar kanske och äter den igen!

Nu ska jag vila på maten och sen blir det kanske en promenix ;)
Puss och kram!

1 kommentar:

  1. jaa men visst är det skönt att komma igång med rutiner igen, speciellt nu efter jullovet :) o dendär sojakross såsen låter ju intressant!

    och hej tack sötnos för din gulliga kommentar på min blogg, den gjorde min dag! puss

    SvaraRadera