fredag 20 januari 2012

tankar

Livet var enklare då man just tagit studenten!
Tjena bloggen!
Nu sitter jag och tänker, jättemassa och det kan ju vara bra och dåligt. Mina flesta tankar cirkulerar runt en sak, studier. Jag tänker troligtvis mest på studier av alla jag känner, är det inte mina egna så tänker jag på någon annans.
Men idag har det främst varit mina egna studier som varit i fokus. Statsvetenskap, jag gillar det otroligt mycket och det känns helt rätt till 100%, men min framtid då?
Jag läser om hur samhället fungerar, alla vad, varför, på vilket sätt och hur men hur ska detta hjälpa mig i framtiden att hitta ett jobb? (Så fort jag kommer över en tröskel så börjar jag tänka på nästa, det är tråkigt men nu är jag bara en sådan person.) Mina biämnen hjälper inte heller så mycket, politisk historia, intressant? -ja, lärorikt?-ojaa, användbart i framtiden?- mjää...
Mitt andra biämne är inte spikat till 100%, jag vill studera media, det är jag nog helt säker på. Men, (det blir många men i denna text) vad händer om jag inte kommer in på magisterutbildning? Vad ska jag då göra.
Borde jag satsa mera på offentlig förvaltning? Det är ju det enda vettiga som man kan göra (men det är så otroligt tråkigt!), kanske det skulle löna sig att ta en kurs till....

Jag är besatt av att planera! Det räcker inte med att ha en A plan utan jag behöver också ha en B,C,D... helst hela alfabetet!

Tack till den som orkat igenom detta klagoinlägg som behandlar saker som är utan relevans för er.

2 kommentarer:

  1. Men e vi int automatiskt antagna till både kandidat o magister? E de int bara om man har kandidat i nåt annat som man måst sök in igen... http://www.abo.fi/ansok/kandidatochmagister Ja kom o tänk på de när ja sku koll min abo-mail xD

    SvaraRadera
  2. I vanliga fall, jooo. Men till masskommunikationen så måste man söka in, ich d tar vanligen in 10st till varje "klass". Å det är ganska mycket fler än 10 som söker. Så jag kommer tex att söka in i år till masskom. fastän d e 2 år innan jag änns påbörjar studierna...

    SvaraRadera