onsdag 13 april 2011

13.4.2011

1000 besökare, yay ! Va skojigt !! Detta är dagens "bok"

Dag 2. En bok du läst mer än tre gånger

oj, det finns måååånga böcker som jag har läst 3 gånger, men jag kommer inte ta det självklara valet (Twilight serien) utan jag kommer att berätta om Roswell High.
Serien Roswell High är skriver av Melind Metz. Böckerna finns även som Tv-serie.
Böckerna handlar om ett gäng ungdomar, den utspelar sig i Roswell i USA. Ca 1950 så kraschade ett Ufo på ett fält i Roswell så staden är väldigt besatt av ufon och utomjordingar.
Hur som helst så visar det sig att det finns 3 utomjordingar i Roswell, de överlevde kraschen och ser ut som vanliga amerikanska ungdomar. Liz och  Maria är deras vänner och de gör allt för att beskydda deras hemlighet !

Jag fastnade för dehär böckerna för kanske 4-5år sen. Då var de fantastiska och visst kan jag läsa dem fortfarande, men de är inte alls lika a m a z i n g, vilket säkert har att göra med att böckerna riktar sig åt 14 åringar.
Men jag rekommenderar ändå böckerna, speciellt om man är lite Sci-Fi intresserad.

Ciao !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar