lördag 9 april 2011

9.4.2011

Förra årets favoritbok:

Detta blir svårt.... Nu minns jag inte om det var så att jag läste denna bok i december eller om jag läste den i Januari, nåjaa den får höra hit iallafall !

Boken, eller serien rättare sagt är Vampire Academy, " är en bokserie skapad av författaren Richelle Mead.
I världen som Vampire Academy utspelar sig i, finns det två sorters vampyrer: Moroi som är de levande och de goda vampyrerna och Strigoi som är de döda och onda vampyrerna. Sen så finns det en tredje 'art' med personer som kallas för Dhampirer, en blandning mellan Moroi och människa. Denna blandning av gener gör Dhampirerna passande som livvakter åt Moroi, då de behöver skydd mot Strigoi.
Serien handlar om Rosemarie "Rose" Hathaway och Vasilisa "Lissa" Dragomir, två helt olika flickor som är bästa kompisar. Rose är en Dhampir som håller på att utbilda sig till att bli Lissas beskyddare."
Detta tog jag från wikipedia, för det är ganska svårt att fatta hela grejen.
Men hur som helst så handlar boken om Vampyrer och kärlek, yay ! E var den som tipsade mig om böckerna!
Lägg till bildtext



En fanmade poster, men jag tycker att den beskriver serien mycket bra ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar