torsdag 14 april 2011

14.4.2011

Dag 3. Din favoritserie
Ojoj, nå jag måst kanske no säga The Twilight Saga, berättelsen, själva storyn är den som har fångat mig ! Sen tycker jag inte alltid att Stephenie Meyer har det bästa språket.
Men Storyn är ju f a n t a s t i sk !!

Jag tror nog att alla har hört om denna serie, Vampyren Edward som förälskar sig i människan Bella.
Twilight skulle aldrig behövt bli nån serie, 1:a boken Twilight, funkar så pass bra i sig att den inte sku behövt nån fortsättning men nog e jag glad att det kom 4 böcker till ! Följande böcker i serien är ; New Moon, Eclipse, Breaking Dawn och The Short Second Life of Bree Tanner. Den sista boken som jag nämnde handlar om Bree Tanner som nämn kort i Eclipse, boken berättar alltså om hennes liv som vampyr, den handlar egentligen inte alls om Bella & Edward.

Jag såg faktiskt filmen först och fastnade för Story, så några dagar efter det så lånade jag Twilight och New Moon på svenska från bibban. Jag HATADE  översättningen så jag beställde efter hela serien på engelska från Adlibris och streckläste böckerna.

Om ni inte har läst böckerna så rekommenderar jag dem verkligen. Men läs dem helst på engelska eller finska. Ja, t.o.m den finska översättningen är bättre än den svenska. Kan meddela att jag läst böckerna på engelska, svenska och finska.

Ciao ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar