onsdag 4 juli 2012

Eko

Det ekar på bloggen (som det oftast gör). Hm, vad ska jag berätta?
Sedan juni så jobbar jag nu på en bäddavdelning i Jakobstad, som anstaltsbiträde. Jag trivs bra med mitt sommarjobb, hjärnan får vila och nu får kroppen jobba. Jag måste också prata mycket finska, vilket bara är positivt för jag måste verkligen förbättra min finska ! Men det blir bättre för varje dag jag jobbar. Jobbar jag gör jag typ 3 dagar i veckan, jag har så kallad 50% arbete.

Jag har också börjat gå på gym! Det bästa med det hela var att jag började för att jag S A K N A D E träningen! Tänk det?! Det trodde jag aldrig att jag skulle göra! :D Så nu har jag ett månadskort till Jeppis Gym, kortet går ut snart, så nu kommer det eviga dilemmat om jag ska förnya det eller inte. I jeppis bor jag i augusti det vet jag, men om jag råkar få ett jobb som jag sökt (hoppas hoppas) så flyttar jag kanske halvt tillbaka till Vasa redan i augusti. (Och då vore det ju onödigt med ett medlemskort till ett gym i jeppis). Men vi får se, jag tränar mycket bättre på gym än vad jag gör hemma. Så kanske jag skaffar ett ändå och så får jag  bara se hur det blir.

En ny heder kommer också snart! Jag och Hanna var och fotade en ny i helgen så sen då hon är klar med bilderna så kommer det en ny!

Annars så hoppas jag att ni njuter av sommaren, som är allt för kort. Ska se om jag hittar på något att uppdatera om. Men annars, så hörs vi då vi hörs, precis som vanligt ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar