tisdag 31 juli 2012

sommar + förkylning

jag jobbade min sista "sommarvikarie-dag" i söndags. Jag var otroligt nöjd över att jag inte själv blivit förkyld fastän jag spenderat mina dagar med sjuka människor. Men sånt borde man aldrig säga högt för på måndag morgon vaknade jag med sjuk hals.
Men så länge jag kan hålla min förkylning på det stadiet så är jag nöjd! Vill helst inte dras med en förkylning som går från halsont-> snuva -> huvudvärk -> feber, för det har jag inte tid med ;) Åker nämligen ner till Åbo nästa helg med min vän, vi ska då på ett bröllop! (Och då är jag helst frisk. )
Men hur som haver, nu dricker jag Tee och hoppas på snabbt tillfrisknande!
Igår så ringde också städledaren och erbjöd mig lite jobb, så någon helg ska jag hoppa in och vikariera. Jag tackade nog nej till några, hel sommaren har jag jobbat helg och jag vill faktiskt  vara ledig lite innan skolan börjar!
Men det är ju alltid bra med en extra söndag nu som då (dubbelt betalt!)

Min blogg borde utsmyckas med flera bilder, jag ska försöka åtgärda det ;)

Write you later!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar