fredag 27 juli 2012

ikea !

själv är jag inte på väg till ikea, men min syster + sambo ska dit, så jag satt just in min beställning. Det finns så mycket fint som jag vill ha, men jag får inte plats för allt jag vill ha.
När jag flyttade in i min lägenhet förra hösten så fanns det redan vissa saker i lägenhet. En soffa, ett Tvbord och en bokhylla.
LACK Sohvapöytä IKEA Erillinen hylly mm. lehtien säilytykseen. Tavarat pysyvät järjestyksessä ja pöytä siistinä.
Ett sånt är förhoppningsvis på väg hem till mig!
Bokhyllan och soffan finns kvar, bokhyllan är livsfarlig och jag är livrädd att den ska falla över mig (så därföe har jag satt dit en massa tunga böcker så den ska hållas på plats.) Soffan är bred, typ 2,5 meter och gjord av trä. Den är en utdragbar soffa, där två personer ryms att sova.
Min soffa är ful (och ganska obekväm om man inte har lite extra junk in the trunk.) Men tills jag hittar en billig bra bäddsoffa så har jag den kvar.
Mitt soffbord är väldigt ostadigt, jag fick det av min syster som hade haft det i Åbo i 5 år, så det var nog på tiden med ett nytt.

Min lägenhet är annars överfull av saker, borde visa en bild någon gång. Ska nog rensa upp lite då jag flyttar tillbaka. Jag vill göra det till ett hem isällett för en "lägenhet" om ni förstår vad jag menar. Jag bodde inte där förra året, det var mera ett ställe jag sov på då jag var tvungen att vara i Vasa. Men nu vill jag göra det riktigt hemtrevligt!
Kanske jag åker dit någon helg nu då jag blir ledig? Det vore skönt att komma hem till en ny städad lägenhet.

Nu har vädergudarna lyssnat på mig, så jag ska slänga mig i solen innan jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar