torsdag 28 februari 2013

ibland misslyckas man

Gjorde mitt livs första bananpancakes idag. Mina favorit-peffaniter tipsade om ett uber-enkla recept för någon månad sen. Ikväll råkade jag ha tre bananer som hade sett bättre dagar + två ägg som såg ensamma ut i kylskåpet. Så jag blandade ihop dem. Fick aldrig riktigt klart för mig proportionerna och om man bara skulle blanda ägg och banan. Men var ganska säker på att det bara skulle vara banan och ägg....

Jag mosade alltså tre bananer
kläckte två ägg
och blandade ihop detta till en mysig smet
men blev lite skeptisk och adderade en halv deciliter mjölk.


Nu hade jag en stor smet, större än vad som var förväntat, så det blev bara att steka.

Om man gillar banan och gillar söta saker så då är det säkert jättegott MEN jag hamna nog att kasta bort det mesta. Det var för sött helt enkelt. Kanske mina bananer var allt för mognat? Bananer blir ju sötare vart efter.
Så hursomhelst, tänker inte döma efter ett försök, ska göra en sats till nångång med mindre mogna bananer och med bara ett ägg.

Som rubriken skvallrar om så kan jag också misslyckas i köket ibland (jag gör det rätt så ofta) men man lär ju av sina misstag!

Förkylda pussar och kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar