söndag 11 december 2011

1. Berätta om dig själv

Vem är jag ? jag är 19 år och bor i Vasa och i Sandsund. Jag studerar statskunskap vid Åbo Akademi och i framtiden så hoppas jag att jag kan titulera mig som statsvetare med med statskunskap som huvudämne och politisk historia samt masskommunikation som biämne.
Jag är uppvuxen i en kärnfamilj, mamma, pappa, storasyster.
Jag har alltid varit intresserad av historia, politik och religion men eftersom att jag inte kan se mig själv som lärare så blev det statskunskap jag sökte till, för då för jag ju nörda in mig på det som jag tycker mest om ;)
jag är numera högskolepolitiskt aktiv, jag är första suppleant i ÅASKåren, samt styrelsemedlem I ÅSS. Jag kallar mig själv för socialdemokrat men ännu har jag inte förbundit mig till något parti.
Jag är väldigt social med människor som jag känner bra sen tidigare, men med nya bekantskaper kan jag verka smått kylig. Men det är jag alltså inte!
Jag älskar att läsa, det finns inget bättre än att fördjupa sig i en god roman ! Annars tycker jag också om att sitta på Cafe och prata med en god vän.
Jag gill romantiska komedier och slukar oftast alla historiska dokumentärer som jag kommer över !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar